Breadcrumb

Changes in Motivation to Learn a Language and Productive Language Skills through Language Exchange at the Primary-School Level

An Interventional Study
Project management

Seraina Paul-Frischknecht (PH St. Gallen)

Duration
01.2017 - 12.2018
Keywords
Competences, Didactics, Input, Interaction, Learning
Description

The aim of the current project it to evaluate the learning impact of an age-appropriate, feasible exchange setting (two short, direct interactions embedded in contact via e-mail and video) at the primary level in Eastern and Western Switzerland.

The focus is placed on the motivation to learn a foreign language as well as on changes in the productive language skills of the school children.

  • Heinzmann, S. Hilbe, R., Paul, S. & Schallhart, N. (2022). Sprachaustausch in der Grundschule als Motivator für das Erlernen der Landessprachen Französisch und Deutsch? Befunde einer Interventionsstudie in der Schweiz. In: Bergmann, Anka; Mayer, Christoph Oliver; Plikat, Jochen (Hrsg.): Welche Zielsetzungen sind für Französisch, Spanisch, Russisch & Co. (noch) zeitgemäß? Zu Perspektiven der Schulfremdsprachen im Zeitalter von Global English und Digitalisierung, 169-190. Frankfurt am Main: Lang.
  • Heinzmann, S., Paul, S., Hilbe, R., Schallhart, N. & Egli Cuenat, M. (2022). Development of productive language skills through language exchange in primary schools in Switzerland –An exploratory intervention study. European Journal of Applied Linguistics. https://doi.org/10.1515/eujal-2021-0024