An Interventional Study
Duration
01.2017 - 12.2018
Keywords
Competences,
Didactics,
Input,
Interaction,
Learning
Description
The aim of the current project it to evaluate the learning impact of an age-appropriate, feasible exchange setting (two short, direct interactions embedded in contact via e-mail and video) at the primary level in Eastern and Western Switzerland.
The focus is placed on the motivation to learn a foreign language as well as on changes in the productive language skills of the school children.
- Heinzmann, S. Hilbe, R., Paul, S. & Schallhart, N. (2022). Sprachaustausch in der Grundschule als Motivator für das Erlernen der Landessprachen Französisch und Deutsch? Befunde einer Interventionsstudie in der Schweiz. In: Bergmann, Anka; Mayer, Christoph Oliver; Plikat, Jochen (Hrsg.): Welche Zielsetzungen sind für Französisch, Spanisch, Russisch & Co. (noch) zeitgemäß? Zu Perspektiven der Schulfremdsprachen im Zeitalter von Global English und Digitalisierung, 169-190. Frankfurt am Main: Lang.
- Heinzmann, S., Paul, S., Hilbe, R., Schallhart, N. & Egli Cuenat, M. (2022). Development of productive language skills through language exchange in primary schools in Switzerland –An exploratory intervention study. European Journal of Applied Linguistics. https://doi.org/10.1515/eujal-2021-0024